أوبلکس oplex لعلاج السعال وطارد للبلغم

أوبلکس oplex لعلاج السعال وطارد للبلغم

    أوبلکس شراب

    اسم الشركة: العامرية للصناعات الدوائية

    الاسم التجاری: أوبلكس شراب
     الاسم العلمي: أوكسوميمازين  جوايافينيزين 
    بنزوات الصوديوم باراسيتامول 
    ما هو بيان تركيب أوبلکس  : 
    يحتوي كل ۱۰۰ ملليلتر على: 
    المواد الفعالة: 
    أوكسوميمازين 0.033 جم 
     جوايافينيزين 60.66 جم 
     بنزوات الصوديوم  0.666 جم 
    باراسيتامول 0.666 جم 
     المواد غير الفعالة 
    جليسيرول، حمض الستريك أحادي المائية، سترات الصوديوم ثنائی المائية، نكهة كراميل، لون كراميل، سكروز وماء.
     ما هو الشكل الصيدلي لأوبلکس :
     شراب
    خواص أوبلكس 
    يتميز أوبلكس شراب باحتوائه على تركيبة مكونة من: أوكسوميمازين: مضاد للهيستامين، مضاد للسعال ومسكن. جوايافينيزين وبنزوات الصوديوم: مواد طاردة للبلغم. باراسيتامول: خافض للحرارة. حركية الدواء: يمتص الجوايافينيزين من القناة الهضمية، ويتم إفرازه في البول بعد عملية أيضه. يمتص الباراسيتامول بشكل جيد من القناة الهضمية ويصل الى أعلى تركيز له في البلازما بعد حوالي 10 إلى 60 دقيقة من تناوله عن طريق الفم وينتشر في معظم أنسجة الجسم، كما أنه يمر من خلال المشيمة ويفرز في لبن الأم. يتم تأيض الباراسيتامول بشكل أساسي في الكبد ويفرز في البول على هيئة مقترنات الكبريتات والجلوكيورونيد. يتم إفراز أقل من 5 ٪ من الباراسيتامول في صورة غير متغيرة يتم امتصاص بنزوات الصوديوم من القناة الهضمية ويقترن مع الجليسين في الكبد مكونا حمض الهيبيوريك الذي يتم إفرازه بشكل سريع عن طريق البول. 
    دواعي استعمال أوبلکس:|
     يستخدم لعلاج السعال الجاف والسعال المصحوب بالبلغم، ويشمل حالات الحساسية. |

    الجرعة وطريقة استعمال أوبلکس 
    يجب ألا تتجاوز فترة العلاج أيام قليلة. يجب توزيع الجرعة اليومية التي يتم تناولها على مدار اليوم 
    البالغين: ا أو ۲ ملعقة من الشراب، ۲ أو 3 مرات يوميا. يجب البدء بتناول أقل جرعة في حالة المرضى كبار السن. 
    الأطفال: . حتى ۳۰ شهر : 1 إلى 3 ملاعق من الشراب يوميا مقسمة على ۲ أو ۳ جرعات. 
    •أكبر من ۳۰ شهر : 3 إلى 5 ملاعق من الشراب يوميا مقسمةعلى ۲ أو ۳ جرعات. 
    موانع استعمال أوبلکس:
     لا يجب تناول هذا الدواء في حالة القصور التنفسي أو الكبدي. 
     الآثار الجانبية لأوبلکس:
     يسبب الدواء نعاس، اضطرابات هضمية، زيادة الزوجة إفرازات الشعب الهوائية، جفاف الفم، اضطراب في الرؤية، إمساك، احتباس البول، تشوش ذهني لدى كبار السن وفي حالات نادرة يحدث زيادة في نشاط الأطفال.
     التفاعلات الدوائية لأوبلکس:
     يتفاعل هذا الدواء مع المهدئات أو الأتروبين. يجب استشارة الطبيب أو الصيدلي في حالة تعاطی علاج آخر.
    أوبلکس مع الحمل والرضاعة: 
    لا توجد معلومات كافية عن تأثير هذا الدواء أثناء الحمل أو الرضاعة وتكون الآثار المحتملة الناتجة عن استخدامه على حسب كل فرد على حدة. استشر الطبيب أو الصيدلی.
     التحذيرات والاحتياطات لأوبلکس:
     لا يستخدم هذا الدواء في الأطفال أقل من 6 سنوات بدون استشارة الطبيب. لا يستخدم هذا الدواء في الأطفال أقل من سنتين. يعد السعال عرضا لأمراض كثيرة، ولذلك يجب الرجوع إلى الطبيب إذا استمر السعال لأكثر من بضعة أيام. يحتوي هذا المستحضر على سكروز بكمية لا يمكن تجاهلها، ولذلك
    لا يستخدم لمرضى السكر. 
    يحتوي هذا المستحضر على باراسيتامول. يجب وضع ذلك في الاعتبار عند التناول المتزامن لهذا الدواء مع أدوية أخرى تحتوى على باراسيتامول تجنب المشروبات الكحولية، فقد يزداد خطر حدوث نعاس. قد يؤثر هذا الدواء على القيادة، حيث يؤدي إلى النعاس أو خلل باليقظة.
     العبوة:
     علبة كرتون تحتوي على زجاجة بها ۱۲۰ ملل شراب + نشرة داخلية التخزين: يحفظ هذا الدواء بعيدا عن الضوء في درجة حرارة لا تزيد عن 30 م،




    صور نشرة أوبلکس بالعربية 

    نشرة أوبلکس بالانجليزية

    نشرة أوبلکس بالانجليزية


    Oplex Syrup
    L. Ver. 10
    Company Name: Amriya for Pharmaceuticals Industries
    Trade Name: Oplex Syrup
    Generic Name: Oxomemazine Guaifenesin Sodium benzoate Paracetamol
    Composition: Each 100 ml contains: Active ingredients: Oxomemazine
    0.033 gm Guaifenesin
    0.666 gm Sodium benzoate
    0.666 gm Paracetamol
    0.666 gm Inactive ingredients: Glycerol, Citric acid monohydrate, Sodium citrate dihydrate, Caramel flavour, Caramel colour, Sucrose and Purified water.
    Pharmaceutical Form: Syrup
    Pharmacological Action: This medicine is a combination of substances which contains an antihistamine, antitussive and sedative (Oxomemazine), two expectorants (Guaifenesin and Sodium benzoate) and antipyretics (paracetamol).
    - Pharmacokinetics: Guaifenesin is absorbed from the gastrointestinal tract. It is metabolised and then excreted in the urine. Paracetamol is readily absorbed from the gastrointestinal tract with peak plasma concentrations occurring about 10 to 60 minutes after oral doses and is distributed into most body tissues. It crosses the placenta and is present in breast milk. Paracetamol is metabolised predominantly in the liver and excreted in the urine mainly as the glucuronide and sulfate conjugates. Less than 5% is excreted as unchanged paracetamol. Sodium benzoate is absorbed from the gastrointestinal tract and conjugated with glycine in the liver to form hippuric acid which is rapidly excreted in the urine.
    Indications: It is used in the treatment of dry and wet cough, including allergies and irritants.


    Dosage and Administration: Treatment should not exceed a few days. The use of this medication must be distributed during the day. Adults: 1 or 2 teaspoons of syrup, 2 or 3 times a day. In the elderly, starting with the lowest dose. Children: • To 30 months: 1 to 3 teaspoons of syrup per day, in 2 or 3
    divided doses • Above 30 months : 3 to 5 teaspoons of syrup per day, in 2
    or 3 divided doses.
    Contraindications: This medicine should not be used in cases of respiratory or hepatic insufficiencies.
    Adverse Effects: Sleepiness, digestive disorders, thickening of the bronchial secretions, dry mouth, blurred vision, constipation, urine retention, mental confusion in the elderly and more rarely agitation in children.
    Drug Interactions: This medication may interact with other sedatives or atropine. Report your doctor or pharmacist for any other treatment course.
    Pregnancy and Lactation: The effect of this medicine during pregnancy or lactation is poorly understood. The evaluation of possible risks associated with its use is individual. Ask your pharmacist or doctor.
    Precautions and Warnings: Don't use this medicine in children under 6 years without medical advice. Don't use this medicine in children under 2 years. Cough is a symptom that can reveal many diseases: Consult your physician if it persists more than a few days. This syrup contains sugar (sucrose) in significant quantity, so not to be used in patients with diabetes mellitus. This medicine contains paracetamol; you must consider when taken together with other medication containing it. Avoid alcoholic beverages: increased risk of drowsiness. Driver: This medication may be responsible for drowsiness or impaired alertness.
    Presentation: A carton box containing a bottle of 125 ml syrup + inner leaflet.
    Storage: Store away from light, at a temperature not exceeding 30 °C.

    osama
    @مرسلة بواسطة
    كاتب ومحرر اخبار اعمل في موقع صيدلية دوت كوم .

    إرسال تعليق

    المتابعون

    المتابعون